Бі-бі-сі повернули фінансування з бюджету, щоб боротися з RT

Керівники Бі-бі-сі вимагали від уряду повернути держфінансування, обґрунтовуючи це тим, що RT нібито отримує колосальні гроші з російського бюджету. Однак при аналізі з’ясується, що ці заяви далекі від істини.BBC. Архивное фото У 2016 році повертається система державного співфінансування Всесвітньої служби Бі-бі-сі. Таким чином, вже в наступному році бюджет британської телекомпанії за рахунок уряду збільшиться на 34 млн фунтів стерлінгів (майже 3,4 млрд рублів), а в майбутньому медіакомпанія буде отримувати додаткові 85 млн фунтів стерлінгів (трохи більше 8,4 млрд рублів).

Масштаб поразки в инфовойне лякає Захід

При цьому слід зазначити, що в бюджет Великобританії ця сума буде закладатися з метою боротися з основним конкурентом в інформаційному полі – російським телеканалом RT.

Так, ще в грудні 2014 року директор Всесвітньої служби Бі-бі-сі Пітер Хоррокс закликав збільшити бюджет телекомпанії, щоб впоратися із зростаючим впливом телеканалу RT.Британці втрачають «своєї» Бі-бі-сі, а Всесвітня служба розширюється

«Витрати і вкладення ВВС в цьому справа в середній і довгостроковій перспективі повинні викликати занепокоєння. Ви можете подивитися, яку частку з усіх національних витрат ми витрачаємо на міжнародний вплив. Ми повинні розвивати фінансування в даному напрямку», — заявив він.

У той же час Джон Уиттинглэйл, голова комітету британської палати громад з питань культури, ЗМІ і спорту, на відміну від Хоррокс, не став завуальовано говорити про те, звідки, з його точки зору, виходять основні інформаційні «загрози».

«Нас сильно перевершують росіяни і китайці, цю тему я вже порушував з приводу ВВС. Масштаби нашої поразки в інформаційній війні лякають. Ясна політика, яку демонструють Росія і Китай в поширенні мовлення на країни Європи, — це ще одна причина, чому ми повинні підтримувати Всесвітню службу Бі-бі-сі», — сказав він.

Інформаційна кампанія з вимогою збільшення фінансування з держбюджету Великобританії триває і на всьому протязі 2015 року. Зокрема, радіо «Вільна Європа/Свобода» і зовсім назвала RT «щедро фінансується прокремлівської телевізійною мережею», при цьому не називаючи навіть приблизні суми, про «щедрості» яких йде мова.

Джеймс Хардінг, голова новинного підрозділу BBC News, також в січні 2015 року говорив про якісь великі суми, які нібито вкладаються в розвиток телеканалу: «Китай, Росія і Катар вкладають у розвиток власних міжнародних телеканалів суми, що перевищують наші фінансові можливості».

Звичайно, про конкретні суми Хардінг також промовчав.

Скільки коштує боротися з RT?

При цьому суми, які закладаються у федеральний бюджет Росії для розвитку міжнародної телевізійної мережі RT, не є таємницею.

Згідно з опублікованим проектом бюджету РФ, фінансування RT в 2016 році складе близько 19 млрд рублів для організації роботи телеканалу і міжнародного мовлення більш ніж в 100 країнах світу.Зростання впливу телеканалу RT став темою слухань у сенаті США

Для порівняння Всесвітня служба Бі-бі-сі в 2016 році в загальній сумі отримає 279 млн фунтів стерлінгів, з яких 245 млн фунтів надійдуть за рахунок коштів, отриманих від обов’язкової оплати британцями телевізійних ліцензій, а решта 34 млн фунтів Бі-бі-сі отримає безпосередньо від уряду в рамках Стратегії національної безпеки Великобританії.

Тобто бюджет Всесвітньої служби медіахолдингу складе близько 27,7 млрд рублів, що на 45% більше, ніж річний бюджет RT.

А в подальшому бюджет Всесвітньої служби Бі-бі-сі досягне вже 330 млн фунтів стерлінгів (32,7 млрд рублів), що перевищить бюджет російського телеканалу на 70%.

Загальний бюджет корпорації в 2013/14 рр. досягав 4,7 млрд фунтів стерлінгів (майже 466,5 млрд рублів).

RT — це три цілодобових інформаційних телеканалу англійською, арабською та іспанською мовами, телеканали RT America і RT UK, документальний канал RTД, глобальне новинне видеоагентство RUPTLY, а також онлайн-портали англійською, російською, іспанською, арабською, німецькою та французькою мовами.

Всесвітня служба BBC (BBC World Service) — британська радіомовна служба, яка поширює свій контент в Інтернеті і за допомогою радіо, що значно дешевше телемовлення, яким займається RT.